MÈTODE FRIDRICH REDUÏT

MÈTODE FRIDRICH REDUÏT

Imatge Jessica Fridrich

Si has entrat aquí deu ser perquè ja saps resoldre el cub amb el mètode principiant, si no és així, perimer visita el mètode per a principiants.

També és imprescindible que et sàpigues la notació per el cub de 3x3x3, si no te la saps la pots revisar fent clic al següent botó.

Pots descarregar els fulletons amb tots els algorismes del mètode Fridrich reduït a la pàgina de descàrregues.

El mètode CFOP, també conegut com a mètode Fridrich, en honor a la seva creadora, Jessica Fridrich, és el mètode més utilitzat per als speedcubers per a resoldre el cub de la manera més ràpida. El mètode Fridrich o CFOP complert requereix aprendre molts algorismes diferents i molta pràctica, per això, podem començar per el mètode reduït que no requereix la memorització de tants algorismes i posteriorment ja anirem aprenent-ne de nous.

Consisteix en 4 passos diferents:

Cub 3x3x3 mesclat

Cub 3x3x3 creu feta

Cub 3x3x3 2 capes comletades

Cub 3x3x3 cara groga completada

Cub 3x3x3 resolt

Com que aquí explicaré el mètode reduït, algun dels 4 casos el subdividirem en varis passos.

LA CREU

Com que ja saps resoldre el cub amb el mètode principiant i saps fer la creu de sobres, no pararem aquí a tornar-ho a explicar, fes la creu com ja saps i seguim endavant.

F2L: LES DUES PRIMERES CAPES

Per a resoldre les dues primeres capes de cop podem memoritzar molts algorismes, 42 concretament en F2L complet, però la millor manera de fer-lo és de manera intuitiva.

A diferència del mètode principiant, ara ja agafarem el cub amb la creu a la capa inferior, si hem començat resolent la creu blanca, la capa blanca ara sempre estarà mirant avalla.

Com que no estem fent F2L complet, sinó, el reduït, et deixo els 24 casos més simples de F2L, són els casos en que l'aresta i la cantonada estàn a la capa superior. Si no et trobes amb aquest cas, intenta posar la cantonada i l'aresta a la capa superior de manera intuitiva, posteriorment ja podràs usar un dels 24 algorismes.

Com he comentat abans intenta entendre i trobar-li la lògica als diferents algorismes, d'aquesta manera aconseguiràs fer F2L de manera intuitiva i no et farà palta memoritzar tots els casos.

ARESTA I CANTONADA A LA CAPA SUPERIOR

BÀSICS

Cub 3x3x3 situació F2L

U' F' U F

Cub 3x3x3 situació F2L

U R U' R'

Cub 3x3x3 situació F2L

F' U' F

Cub 3x3x3 situació F2L

R U R'

CANTONADA APUNTANT AMB EL BLANC A UN LATERAL

Cub 3x3x3 situació F2L

R U' R' U R U' R' U2 R U' R'

Cub 3x3x3 situació F2L

U' R U2' R' d R' U' R

Cub 3x3x3 situació F2L

R U' R' U2 F' U' F

Cub 3x3x3 situació F2L

F' U F U2 R U R'

Cub 3x3x3 situació F2L

U' R U' R' U R U R'

Cub 3x3x3 situació F2L

d R' U R U' R' U' R

Cub 3x3x3 situació F2L

U F' U' F U2 F' U F

Cub 3x3x3 situació F2L

U' R U R' U' R U2 R

Cub 3x3x3 situació F2L

U' R U R' U R U R'

Cub 3x3x3 situació F2L

U' R U' R' U F' U' F

Cub 3x3x3 situació F2L

y' U R' U2 R U2 R' U R

Cub 3x3x3 situació F2L

U' R U2 R' U2 R U' R'

CANTONADA APUNTANT AMB EL BLANC AMUNT

Cub 3x3x3 situació F2L

R U R' U2 R U R' U' R U R'

Cub 3x3x3 situació F2L

R U R' U R U2 R' F' U2 F

Cub 3x3x3 situació F2L

F' U2 F U F' U' F

Cub 3x3x3 situació F2L

R U2 R' U' R U R'

Cub 3x3x3 situació F2L

U' F' U2 F U' F' U F

Cub 3x3x3 situació F2L

U R U2 R' U R U' R'

Cub 3x3x3 situació F2L

U2 R U R' U R U' R'

Cub 3x3x3 situació F2L

U2 F' U' F U' F' U F

OLL REDUÏT: ORIENTACIÓ DE LA ÚLTIMA CAPA

OLL consisteix a orientar totes les peces de la última capa de manera que totes tinguin el groc mirant amunt, sense importar si estàn al seu lloc o no.

En OLL complert hi ha 58 algorismes diferents per a orientar les peces de la última capa amb un sol algorisme, però estem aprenent el mètode reduït i no ens farà falta aprendren's els 58 algorismes, ho reduirem a 9, dividint OLL en dos passos. Creu groga i orientació cantonades.

CREU GROGA

Per a fer la creu groga aprendrem un algorisme nou per mirar d'agilitzar aquest pas. Sabent aquest algorisme i el que ja usavem al mètode principiant, ens permetrà passar de la posició en L i la posició I directament a la creu. En el cas que ens quedi el punt haurem de combinar els dos algorismes.

Recorda que no usem la cara groga com a cara frontal, la imatge es mostra d'aquesta manera per veure bé la disposició de la cara superior.

1

Cub 3x3x3 situació OLL

F U R U' R' F'

2

Cub 3x3x3 situació OLL

F R U R' U' F'

3

Cub 3x3x3 situació OLL

Algorisme 1+2

4

Cub 3x3x3 situació OLL

Resolt

ORIENTACIÓ DE CANTONADES

Per a orientar les cantonades i aconseguir fer tota la cara groga, hi ha 7 casos diferents, cadescún amb el seu algorisme per aconseguir-ho.

Igual que per a fer la creu la cara groga ha de quedar-nos a la part superior.

Cub 3x3x3 situació OLL

R U2 R’ U’ R U R’ U’ R U’ R’

Cub 3x3x3 situació OLL

R U2 R2 U’ R2 U’ R2 U2 R

Cub 3x3x3 situació OLL

L’ U R U’ L U R’

Cub 3x3x3 situació OLL

R U’ L’ U R’ U’ L

Cub 3x3x3 situació OLL

R2 D’ R U2 R’ D R U2 R

Cub 3x3x3 situació OLL

r U R’ U’ r’ F R F’

Cub 3x3x3 situació OLL

R’ F’ L’ F R F’ L F

Cub 3x3x3 situació OLL

Resolt

PLL REDUÏT: PERMUTACIÓ DE LA ÚLTIMA CAPA

PLL consisteis en intercanviar de lloc les peces de la última capa sense canviar-ne la orientació. El PLL complert consta de 21 algorismes diferents, com que estem aprenent CFOP reuït dividirem PLL en dos passos per aprendre 6 algorismes en comptes de 21. Els dos passos són, permutació de cantonades i permutació d'arestes.

PERMUTACIÓ DE CANTONADES

Ens podem trobar amb 2 casos diferents i cadescún té el seu algorisme per resoldre'ls.

Movent la capa superior del cub sempre podrem aconseguir posar dues cantonades al seu lloc, un cop posades ens hem de fixar si aquestes dues cantonades ben ubicades estàn de costat o són cantonades contràries.

Cantonades de costat: si estàn de costat, orienta el cub de manera que aquestes dues peces quedin a la part posterior i la cara groga mirant amunt. Ara ja podem aplicar l'algorisme nº 1 per a que totes les cantonades estiguin ben ubicades i orientades.

Cantonades contràries: orientarem el cub de manera que, la cara groga miri cap amunt i una de les cantonades ben ubicades ens quedi a la part superior dreta de la cara frontal. Ara ja podem aplicar l'algorisme nº 2 per resoldre les cantonades.

1

Cub 3x3x3 situació PLL

l' U R' D2 R U' R' D2 R2

2

Cub 3x3x3 situació PLL

R U' R U X U F' U F U2 R U R' U' R'

PERMUTACIÓ DE ARESTES

En la permutació d'arestes ens podem trobar amb 4 casos diferents, hem d'utilitzar un dels següents 4 algorismes segons el cas que ens trobem i ja tindrem el cub resolt.

Cub 3x3x3 situació PLL

M2 U M2 U2 M2 U M2

Cub 3x3x3 situació PLL

M2 U' M2 U' M' U2 M2 U2 M' U2

Cub 3x3x3 situació PLL

R' U R' U' R' U' R' U R U R2

Cub 3x3x3 situació PLL

R U R' U R' U' R2 U' R' U R' U R U2

Mapa del lloc

Adreces d'interés

Llicència

Licencia de Creative Commons
My Rubik by Eloi Bellavista Mogas is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional License.

Nova aplicació

x